A Google Analytics rengeteg adatot lement a honlapod látogatóiról. Érdemes tehát egyfajta fontossági sorrendet felállítanunk, hogy ne vesszünk el a labirintusban. Első lépésként érdemes azt megtudni, hogy honnan és hány látogató érkezik a honlapodra…

analytics-1

Amikor egy új honlap webanalitikájával kezdünk ismerkedni, első lépésben a látogatószámot (Total visits, Unique visitors) figyelem, külön figyelmet fordítva arra, hogy ők miként találtak az oldalra. Erről az Ügyfélszerzés/Minden forgalom alatti menüben találtok információt.

  • analytics-2a közvetlen látogatók (direkt) – ők azok, akik ismerik vagy valahol találkoztak a domain nevetekkel és a böngészőbe ezt beírták
  • google/organic – akik a google keresőből indultak, adott témára rákerestek, és a találati listáról érkeztek a Te oldaladra.
  • referral vagy hivatkozás – akik más honlapon találkoztak a honlapodra mutató linkkel és arra kattintva jutottak el az oldaladra (a közösségi oldalakról érkező látogatókat az Analytics már külön csatornának kezeli)
  • saját kampányokat is fel tudsz építeni, amelyekben követett linkeket használsz. Ez lehetőséget ad arra, hogy adott kampányok látogatóit külön csoportként láthasd az Analytics statisztikájában. (pl. hírlevélből érkezők, banner-ről érkezők, stb.)

Az Ügyfélszerzés menüpont alatt aztán bővebb információkat is találhatsz az adott csatornából érkezőkről. Ami kifejezetten érdekes lehet:

  • A Google találati listáról érkezők milyen kulcsszóra találtak meg Téged?
  • A hivatkozásról érkezők pontosan melyik honlap hivatkozásán keresztül találtak Rád?

Fontos, hogy a csatorna-elemzés segítségével:

  • megtudd, melyek a fő látogatói forrásaid
  • felmérd, hogy melyik csatornát tudnád még erősíteni
  • ötletet kaphatsz további látogatószerző lehetőségről