Legalább félévente érdemes kimutatást készíteni a látogatók minőségi mutatóiról, ami a látogatásuk hosszát (idejét) és mélységét (megnézett oldalak száma) jelenti.

analytics-3

Fontos lehet a két mutató korrekciója, főleg magas visszafordulási ráta (bounce rate) esetén. A visszaforduló látogatók esetében ugyanis

  • a meglátogatott oldalak száma 1
  • a honlapon eltöltött idő pedig: 0

Ezek a teljes látogatási számot olyan nagy mértékben torzítják, hogy érdemes  ezeket a kimutatásunkból kizárni. Hogyan tehetjük ezt, hogy a korrekció  valóban valós képet adjon látogatóinkról? Az alábbi adatokra lesz szükségünk:

  1. Mennyi a teljes honlapon töltött idő?
  2. Mennyi a teljes oldalletöltés szám?
  3. Mennyi a visszaforduló látogatók száma?
  4. Mennyi az összes látogatószám?

Ezután:

  1. A teljes honlapon töltött időt osszuk el az (összes látogató – visszaforduló látogató) számával. Ezzel megkapjuk az oldalon töltött idő korrigált értékét.
  2. A letöltött oldalak számát csökkentsük a visszaforduló látogatók számával, majd a kapott értéket osszuk el az (összes látogató – visszaforduló látogató) számával. Ezzel megkapjuk a megnézett oldalak számának korrigált értékét.

 

Hogyan értelmezzük a korrigált minőségi mutatókat?

A valós elemzésünkben

  1. állapítsuk meg a teljes látogatószámot
  2. határozzuk meg, hogy ebből hány látogató fordult vissza (az ő minőségi mutatójukat ismerjük: egy oldalt néztek csak meg, a kilépési idő viszont nem ismert)
  3. majd már csak azokkal a látogatókkal foglalkozzunk, akik az oldalunkon maradtak. Az ő minőségi jellemzőit mutatják meg a korrigált értékek, ami akár a Google Analytics által megadott érték többszöröse is lehet. Viszont ez a valós szám esetükben, ami segíthet jobban megérteni látogatóink viselkedését.