A 90-es években a marketing eszközöket két nagy területre osztották: az above-the-line (ATL) és a below-the-line (BTL) marketingre. Ezekhez illeszkedik az online marketing is…

Above-the-line (ATL)

Az ATL marketinghez a hagyományos, mindenki által “látható” módon működő, klasszikus reklámeszközök tartoznak, amelyek:

  • csatornája: a tömegmédia (TV, rádió, sajtó, köztér)
  • megjelenési formája: reklámhirdetés
  • lehetőségei: üzeneteinkkel tömegeket érhetünk el

 

Below-the-line (BTL)

A kicsit furmányosabb, személyre szabottabb eszközöket sorolták a “vonal alá” (BTL), amelyek:

  • csatornája: közvetlen kapcsolatot létesít a célközönséggel (vásárlóval)
  • megjelenési formája: pl. szórólaposztogatás, direkt megkeresés levélben, rendezvények
  • lehetőségei: célcsoportunk tagjait személyre szabottan érhetjük el

 

On-Line

A fenti rendszerben éppen a vonalon (on-line), vagyis – elnevezése szerint – a két terület között foglal helyet az internetre épülő online marketing. És valóban, ott is a helye, mivel az online marketing hatékonyab ötvözi az ATL és BTL előnyeit:

  • tömegek elérését személyre szabott módon teszi lehetővé