A tünet általában ez:

  • Megvan a jó termék (vagy szolgáltatás).
  • Tudod, ki(k)nek akarsz eladni.
  • Van weboldalad, fb oldalad, fent vagy a linkedIn-en..
  • Van még értékesítő munkatársad is.
  • Küldözgettek hírleveleket. Kampányoltok, akcióztok, telefonáltok.
  • Beszéltek közvetlenül az ügyfelekkel, akik még csak nem is elutasítók a termék(ek) iránt.

Aztán valahogy mégsem lesz elég megrendelés?.

Mit tehetnél?

Először is érdemes tudni, hogy elég sokan küszködnek ezzel a jelenséggel, mely esetben csupán egyetlen teendő van: meg kell keresni a hibát  a folyamatban. Általában külső szem bevonásával, hiszen Te/Ti már annyira benne vagy(tok), hogy számotokra sok esetben valóban lehetetlen észrevenni a blokkot.
(Nem, tényleg nem érdemes a gazdaságra, a versenytársakra, az államra mutogatni, sőt, egyelőre az értékesítődet sem kell lecserélni)

Jó hír:

Minden kimutatható számokkal, mérésekkel, elemzésekkel. És ha pontosan megvan, hogy mi okozza a megakadásokat, akkor azt már általában a legkönnyebb orvosolni. Az elemzések során jól szakaszolt folyamatokban mindig mindenhol megtalálható a hiba forrása, legyen az

  • kommunikációs
  • technikai
  • emberi (Milyen a jó sales-es kolléga? Milyen a jó visszacsatolási rendszer?)
  • stratégiaalkotási
  • vagy egyéb hiányosságokból adódó

Csüggedni kár, hideg fejjel elemezni majd jól szervezni viszont szükséges !