A Facebook 2006 szeptemberében indította el a Hírfolyam (News Feed) nevű szolgáltatását, így anélkül is értesülhetünk ismerőseink híreiről, megosztásairól, hogy ellátogatnánk oldalukra. A felhasználók és megosztásaik száma azonban napról-napra növekszik, így egyre összetettebbé vált annak szűrése, hogy kinek, melyik tartalom az igazán fontos vagy érdekes. Erre való az edgerank, ami tömören:

edgerank

Edgerank – kinek, mit jelenít meg a Facebook?

Azt, hogy egy megosztás hány helyen és kinek a hírfolyamában jelenik meg, az ún. edgerank értéke határozza meg. Magasabb értéket kap az a megosztás:

  • amihez valamiféle pozitív viszonya van az olvasónak (pl. korábban is érdekelte hasonló témájú megosztás vagy a napokban ellátogatott az oldalunkra)
  • ami a megjelenést követő 1-2 órában több aktivitást vált ki a felhasználók körében (magasabb arányban szólnak hozzá, like-olják, megosztják)
  • ami frissnek és időszerűnek tart a Facebook (ezért érdemes kerülni az időzített postokat)

Egyre inkább szerepet kap az is, hogy milyen típusú megosztást teszünk közzé. Míg a linkeket a Facebook nem kedveli, hiszen az elnavigálja a felhasználót az oldalról, a rövid, szöveges üzeneteknek és a saját feltöltött videóknak inkább kedvez.

A fentieken túl a felhasználók visszajelzéseit is figyeli a Facebook. Lehetőségünk van barátokat “közeli ismerősnek” megjelölni, oldalak esetében meg külön megadhatjuk, hogy meg szeretnénk kapni az összes megosztást. Ezt az adott oldalon tehetjük meg, kérésünket, lehetőségeihez mérten, figyelembe fogja venni a rendszer.

A pozitív visszajelzések mellett a negatív visszajelzéseink is számításba kerülnek. Adott oldalakról leiratkozhatunk, adott megosztásokat kitakarhatunk, ezek mind negatív irányba módosítják adott megosztások megjelenítését.

Mivel tehetjük megosztásainkat értékesebbé?

  • ismerjük meg közönségünk érdeklődési körét
  • saját tartalmakat osszunk meg
  • lehetőség szerint szöveg formájában (képet akkor tegyünk, ha ez emeli az érdeklődést)
  • ne feledjük a saját megosztású videókat sem, amelyeknek az elmúlt időszakban egyre inkább kedvez a Facebook
  • megfelelő időben küldjük ki a tartalmat, és igyekezzünk a megosztást követő 1-2 órában figyelni azt, hogy a hozzászólásokat, kérdéseket kezelni  tudjuk (ez mind növelheti közönségünk aktivitását!)