Nap mint nap használjuk a Google keresőoldalt, de ismerjük-e azokat az  egyszerű keresési módokat, amikkel célirányosan tudjuk szűkíteni kereséseinket?

Nézzünk egy példát!

SITE:

Az energetikai tanúsítvánnyal kapcsolatban indítunk keresést, de minket csak a Pannon Építőműhely Kft. honlapján lévő találatok érdekelnek! Ebben az esetben a keresést leszűkíthetjük az adott SITE-ra, honlapra. A keresési mezőbe az alábbiakat írjuk:

energia SITE:pannonmuhely.hu

 

INTITLE:  és INURL:

A kereséseinket azonban nem csak egy adott honlapra szűkíthetjük le, hanem adott kulcsszóra optimalizált honlapokra is.

Pl. gyerek szóra keresünk, de  csak olyan találtok érdekelnek minket, ahol az oldal címsorában (TITLE) vagy URL-jében szerepel az óvoda szó. Ilyenkor az alábbi keresést kell indítanunk:

gyerek INTITLE:óvoda

gyerek  INURL:óvoda

 

Milyen SEO célra használhatjuk még az INTITLE és az INURL keresési lekérdezéseket?

Saját honlapunk fejlesztése során érdemes egy pillantást vetnünk az azonos kulcsszóra optimalizált honlapokra is. Tegyük fel például, hogy honlapunkat a “cukormentes” szóra szeretnénk optimalizálni. Mielőtt nekifogunk, nézzük meg, hogy hány olyan honlapot tart nyilván (indexel) a Google, amelyik SEO szempontból kiemelt helyén a fenti kulcsszó szerepel.

A szükséges lekérdezés képlete:

cukormentes (találatok száma: 439,000)

inurl:cukormentes (találtok száma: 6,420)

intitle:cukormentes (találtok száma: 9,140)

Mit tudhatunk meg a találati listákról?

  • A google 439ezer oldalt indexel az adott kulcsszóra.
  • Ezeknek az oldalaknak 1,5-2%-a van ténylegesen a cukormentes kulcsszóra optimalizálva.
  • A találati lista első 10-20 eredményét megnézve megismerhetjük jövendőbeli versenytársainkat is, akik ugyanezért a kulcsszóért “versengenek” – jó eredménnyel.
  • Megismerhetjük a kulcsszóra építő versenytársak profilját – ez segíthet minket abban, hogy saját üzletünk honlapját még pontosabb optimalizáljuk.