attitudÉrdekes cikkre bukkantam a newmediatrandwatch.com oldalán, amelyből megtudhatjuk, milyen a tipikus magyar internetező!

A több, mint 6,000,000 magyar internetező között öt markáns csoportra mutat rá a felmérés:

  • a Fanatikus,
  • az Interneten logók,
  • a Mobileszköz kedvelők, azaz “Kütyü függők”,
  • az Információt keresők és
  • a Bizalmatlan.

Hányan vannak? Mire használják a netet? Mi a fontos számukra és mi nem?
Itt megtudhatod!

tipus11

  • Fiatal korosztály, internethez érzelmi alapon kötődik
  • Több digitális eszközzel rendelkezik, a beregisztrált felületeken testre szabott felhasználó profilokkal rendelkezik, ami számukra presztízs kérdés. Az interneten való szörfözés, a kütyük kezelése szinten teljesen kitölti szabadidejét.
  • Újítók, az újdonságokat elsőként próbálják ki.
  • A közösségi médiában intenzív a jelenléte. Elképzelhetetlen számára, hogy hosszabb ideig mellőzze a közösségi médiában való jelenlétet.
  • Mi a legfontosabb számukra?
    Mobilitás, hordozhatóság, „online” jelenlét minden pillanatban. A marketing üzenetekre kevésbé reagálnak.

 

tipus2

  • Kevésbé kötődik az eszközökhöz, sokkal inkább a tartalomhoz. Fontos számukra, hogy hozzászólhassanak az interneten közzétett tartalmakhoz, gyakran írnak saját blogot, szívesen használják a Wikipédiát, ügyeiket gyakran intézik online.
  • Mi a legfontosabb számukra?
    Az interaktivitás.

 

tipus3

  • Az interneten való időtöltés, a virtuális világ számukra nem jelent örömet, de a mobil eszközöket nagyon kedvelik. Szívesen ismernek meg új alkalmazásokat, amiket a legmodernebb eszközeikre tölthetnek le. Az internetes böngészés számukra kevésbé érdekes, inkább a passzív internetes tevékenységek dominálnak náluk, pl. fotók, videómegosztó, közösségi oldalakon mások profiljának nézegetése.
  • Az internetet korlátozott időben használják, de azt főleg hordozható készülékeken.
  • Mi a legfontosabb számukra?
    A mobilitás, hordozhatóság.

 

tipus4

  • Konkrét információt keresnek, ügyeket intéznek. A neten nem építenek kapcsolatot, nem szórakoznak, nem játszanak, hanem célirányosan használják.
  • Sem web2 tartalmakhoz, sem a mobil eszközökhöz nem kötődnek.
  • Mi a legfontosabb számukra?
    Amit szeretnének, azt megtudják, elintézzék. Így preferálják az online ügyintézést, online ügyfélkaput.

 

tipus5

  • Óvatos, visszafogott internethasználók, amely mögött a vírusoktól való félelem, a saját adatainak védelme áll. Az online tartalmak szigorúbb szabályozását várnák el.
  • Az informatikai újdonságokra később reagálnak, ők a legkevésbé innovatívak. Kevés időt töltenek online.

 

A fenti csoportok megoszlása a teljes online lakosság tükrében

attitud

 

(Az adatok forrásaként a GFK Hungária 2011. áprilisban közzétett adataira hivatkozik az oldal.)