Míg a mennyiségi mérőszámok azt mutatják meg, hogy hány embert ért el a hirdetésünk, a mennyiségi mutatókkal azt tudhatjuk meg, hogy hány látogatónak az érdeklődését keltette fel a hirdetés.

CT, CTR, CPC

Hányan kattintottak a hirdetésünkre, linkünkre?

  • mérőszám: CT (click through)
  • Megmutatja, hogy hányan kattintottak a kihelyezett linkre (pl. bannere, kattintható szövegre)
  • Forrás: A CT értékét ún. követett linkeken keresztül tudjuk mérni. Ezek a látogatások a Google Analytics-ben a Kampányok között jelennek meg. Fontos a követett linkek következetes felépítése, hogy a látogatókat pontosan  azonosítani tudjuk az egyes kampányokkal, felületetekkel.

A CT ismerete azért is fontos, mert ismeretében meg tudjuk határozni a kampány hatékonyságát, valamint kiszámolhatjuk az egy látogató szerzésének költségét. Ezzel a különböző kampányaink eredményessége összehasonlíthatóvá válik.

 

Átkattintási arány

  • mérőszám: CTR (click through rate)
  • Megmutatja, hogy a hirdetéssel találkozók hány %-a kattintott a linkünkre.
  • számolása: AV / CT

 

És ez mennyibe került nekünk?

  • mérőszám: CPC (cost per click)
  • Megmutatja, hogy egy kattintás mennyibe került a kampány során átlagosan.
  • Számolása: Teljes költség / CT